مايكل لوپز 29 ساله اهل منطقه سانفرانسيسکو Bay کاليفرنيا، مدت هفت سال است که در گوگل کار مي‌کند و در سال 2005 به گروه طراحي لوگوهاي اين شرکت پيوست.

به گزارش ايسنا، لوپز خود را به‌طور باورنکردني خوش اقبال و شغلش را کاري توصيف مي‌کند که دوست داريد به خانه ببريد.

او از زماني که جايگزين دنيس هوانگ، مدير سابق گروه طراحي لوگوهاي گوگل شده، تلاش کرده ميليون‌ها نفري را که در سراسر جهان کارش را مشاهده مي‌کنند، تحت تاثير قرار دهد.

وي مي‌گويد: ما تلاش مي‌کنيم محدوده کاري خود را به‌صورت هنري تغيير دهيم تا علاوه بر اين که از خسته کننده شدن اجتناب کنيم، تصاوير را براي بينندگانمان، جديد و تازه نگه داريم.

دنيس با حفظ فرهنگ گوگل و پاسخ به نظر کاربران کار حيرت‌آوري انجام داد و هم‌چنان کارش تحسين مي‌شود، هنوز انتظارات زيادي براي برآورده شدن وجود دارد اما دنيس هم‌چنان از نظر آفرينش لوگوها مشارکت زيادي دارد.

هوانگ که نخستين مدير طراحي لوگوهاي گوگل بود، سال‌ها قبل براي کار خود معروف شد اما مسووليتش را براي به دست گرفتن سمتي در بخش توسعه و طراحي اين شرکت، به لوپز واگذار کرد.

مدير سابق طراحي لوگوهاي گوگل با تحسين کار لوپز مي‌گويد او نه تنها لوگوها را طراحي کرد بلکه به شکل گرفتن هويت تصويري گوگل نيز کمک کرد.

به گفته لوپز، بسياري از طراح‌ها از يک دستمال يا نقاشي برروي ميز در دفاتر گوگل آغاز مي‌شود. اما لوگوهاي معروف‌تر وي شامل مجموعه لوگوهاي المپيک پکن، بيستمين سالگرد والاس و گروميت، مجموعه تولد هربرت جورج ولز، نويسنده داستان‌هاي علمي – تخيلي، مادرينگ ساندي که مناسبتي براي گراميداشت مادر و خانواده است و مجموعه نورمن راکول، نقاش و تصويرگر معاصر آمريکايي به شمار مي‌روند.

بیشتر بدانید:   کنترل از راه دور رایانه‌ با آیفون و آیپد ممکن شد!

روزهاي کاري معمول وي شامل برگزاري جلسات با اعضاي گروه براي طرح ايده‌هاي جديد، تلاش براي الهام گرفتن و کشيدن طرح‌هاي اوليه برروي هر سطحي که قلم برروي آن بنويسد، به‌ويژه دستمال‌هاي ميز، ديوارها، ميزهاي غذا و حتي کيسه حبوبات است.

وي مي‌گويد ما تشويق شده‌ايم تا حد امکان براي الهام گرفتن در خارج از دفتر کار کنيم؛ به مکان‌هاي مختلف مي‌رويم و گردش هاي کوتاه هنري داريم تا راحت‌تر بوده و ايده‌هاي خود را ترسيم کنيم؛ بسياري از لوگوهاي ما به شکل طرح‌هاي بي‌هدفي شروع مي‌شوند که ايده‌هايي را از مجموع آن‌ها مي‌گيريم.

اعضاي طراحي لوگوهاي گوگل از گروه‌هاي ماهواره‌يي در سراسر جهان براي کمک به تحقيق درباره تعطيلات و مناسبت هاي ويژه قابل توجه و خاص براي کشورها استفاده مي‌کنند و سپس از لوگوهاي طراحي شده براي معرفي آن‌ها استفاده مي‌کنند.

اگرچه بيش‌تر مردم تصور مي‌کنند يافتن ايده‌هاي جديد براي مناسبت‌هايي که هر سال تکرار مي‌شوند، کار دشواري است اما لوپز آن‌ها را به‌عنوان موضوعات محبوب خود توصيف مي‌کند.

وي مي‌گويد هر سال مناسبت‌هاي مختلف زيادي وجود دارد اما يافتن موضوعي براي کار برروي آن چالش بزرگي نيست زيرا افراد خلاق و بااستعداد زيادي داريم؛ بخش دشوار انتخاب يک ايده براي پيش بردن است و براي من روز والنتاين جالب‌ترين موضوع است و کامنت‌هاي کاربران را به ياد مي‌آورم و همواره کسي بوده که از من براي لوگوي والنتاين تشکر کند.

نظر خود را بنویسید

لطفا نظر خود را بنویسید
لطفا نام خود را وارد کنید