یادداشتی از لورا کیلاگ درباره کارهایی که برای قهرمان شدن و تداوم در بازار کسب و کار باید انجام دهید.

زمانی‌که صحبت از قهرمان می​‌شود، ممکن است یاد شخصیت‌​های فیلم یا ورزشکار محبوب خود بیفتید. من این فرصت را داشته‌​ام که بیش از یک دهه با مالکان کسب​‌و‌‌کارهای کوچک کار کنم. یکی از چیزهایی که در این مدت یاد گرفتم این بود که اگر محصولی تولید می‌​کنید، قهرمان واقعی شما هستید. هر سال، هزاران کارآفرین جهش مهمی را انجام داده و تبدیل به صاحبین کسب‌‌​و‌کار می‌​شوند. سرمایه​‌گذاری بخشی از پس‌‌​انداز خود در فعالیت جدید کار ساده​‌ای نیست. سرمایه​‌گذاری اولیه، اجاره​ املاک، ساخت‌‌و‌ساز، تعمیرات، انبارداری، لیست دستمزدها و بازاریابی خیلی زود روی هم انباشته می‌‌شوند، و وقتی پایه و اساس کار ساخته شد، دیگر مسئولیت کار با شماست که فروش خود را بالا ببرید، از ارقام فروش سال قبل جلو بیفتید و دائماً راهی برای نوآوری در کسب‌‌​وکار رو به رشد خود بیابید و مشتریان جدید را به بازارهای محلی جلب کنید. هر چه نباشد، کار شما همین است. کار با شما شروع شده و با شما تمام می​‌‌شود. اما یک قهرمان کسب​‌و‌کار چه کار می​‌کند؟

آیا شما قهرمان کسب و کار خود هستید؟
آیا شما قهرمان کسب و کار خود هستید؟

ریسک می‌​کند

به راه انداختن کسب‌​و‌کار جدید کار ساده‌ای نیست. بعضی از صاحبان کسب و کار هایی که با آن​‌ها کار کرده‌​ام زمانی در سازمان‌های دیگر کار می​‌کردند و دستمزدهای هنگفتی می‌گرفته‌اند؛ اما این‌‌ها را کنار گذاشته‌​اند تا تبدیل به کارآفرین شوند. بعضی کسب‌​وکاری را راه اندازی کرده‌‌اند تا خانواده و دوستانشان هم بتوانند بخشی از آن شوند. کار شما هر چقدر هم که مشخص باشد، وقتی کسب‌​و‌کار خود را راه می‌اندازید، در واقع ریسک می‌​کنید؛ اما اگر به درستی محصول خود را انتخاب کرده باشید، این ریسک به حداقل می‌‌​رسد.

بیشتر بدانید:   یک کسب و کار جالب: دوچرخه اشتراکی در لبنان

از کار خود لذت می​‌برند

از آن‌​جایی که شما آگاهانه و عمداً تصمیم گرفته​‌اید تا کسب و کار تازه‌​ای راه بیندازید، یعنی شما راننده​ قطار خوشبختی خود هستید. به عنوان یک کارآفرین، می​‌توانید انتظار داشته باشید که هزاران ساعت کار کنید و مسیر همیشه هموار نباشد، اما وقتی سخت کار می‌​کنید و هر روز از انجام آن لذت می‌​برید، اوضاع فرق می‌​کند.

روی زندگی دیگران تأثیر می‌​گذارند

وقتی ایده‌​هایی را که احتمال موفقیت دارد به بازار معرفی می​‌کنید، با افراد جدیدی آشنا شده و با آن​‌ها تعامل پیدا می‌​کنید. در واقع شما روی مشتریان، کارمندان و جامعه تأثیر می​‌گذارید – و شاید مهم‌تر از همه، روی فرزندان خود تأثیر می​‌گذارید. هربار که قدرت کارآفرینی، تلاش، ریسک‌​پذیری و انجام کاری را که به آن اعتقاد دارید به فرزندان خود می‌​آموزید، در واقع تأثیر عمیقی نه تنها در زندگی امروز، بلکه بر زندگی نسل‌​های بعد می​‌‌گذارید.

بر سرنوشت خود مسلط هستند

موفق‌‌​ترین کسب و کار ها هم با پستی و بلندی روبرو می‌​شوند. من با مالکینی کار کرده​‌ام که برای هفت سال پیاپی با رشد ۲ رقمی روبرو بوده‌​اند و به دلیل شرایط پیش‌​بینی نشده، رقیب تازه یا شرایط فرهنگی و اقتصادی که تأثیر منفی به دنبال داشته​‌‌اند، با ضرر روبرو شده​‌اند. نمی​‌توان همه چیز را کنترل کرد، اما چیزهایی وجود دارد که قابل کنترل هستند و بازاریابی هم یکی از آن‌​هاست.

به عنوان مدیرعامل یک آژانس تبلیغاتی که برای بیشتر از ۱۵ سال به کسب​‌وکارهای مختلف کمک کرده، اگر ممکن بود تنها یک نصحیت به صاحبان کسب‌​وکارها بکنم این بود که می​‌گفتم پشتکار داشته باشید. وقتی فروش افت می‌​کند، یا وقتی فروش عالی است، بازاریابی را قطع نکنید. تلاش‌​های شما برای بازاریابی محلی بسیار مهم است. جایگاه شما در گوگل بسیار مهم است. به‌‌‌روز‌رسانی سایت خود مهم است. شهرت و واکنش سریع شما به مشتریان در رسانه​‌های اجتماعی بسیار مهم است. هدایت توجه محلی از طریق کمپین​ در رسانه​‌‌های اجتماعی بسیار ضروری است. تقویت برند خود به شما اجازه می‌​دهد که همواره در شرایط خوب و بد در صدر بازار بمانید.

بیشتر بدانید:   فارغ‌التحصیلان IT‌ هم بیکار می‌مانند؟

به سیستم پشتیبانی اعتقاد دارند

مالکیت یک کسب و کار به شما اجازه می‌​‌دهد که کار خودتان را انجام دهید، نه این​‌‌که خودتان به تنهایی کاری را انجام دهید. از دلایل اصلی انتخاب کسب‌​و‌کار باز به جای خلق کار از صفر، این است که همیاری، راهنمایی، آموزش و ابزار لازم را از دیگران و از مالکین موفق دریافت خواهید کرد. با روی باز به این فرآیند اعتماد کنید و چیزهای جدید را امتحان کنید. وقتی شانس خود را امتحان می​‌‌کنید تا تبدیل به مالک یک کسب‌​و‌کار جدید شوید، یعنی به سیستم پشتیبانی اعتقاد داشته‌​اید. هیچگاه دست از این اعتقاد برندارید.

نظر خود را بنویسید

لطفا نظر خود را بنویسید
لطفا نام خود را وارد کنید

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.