تبلیغات

شرکت IBM از سال 1924 که براي نخستين بار فعاليتش را آغاز کرد و اين نام را براي خود برگزيد، قصد فروش محصولات خود به صورت جهاني را داشته است.

به گزارش همکاران سیستم با گذشت چندين دهه از آن زمان، IBM هم‌اکنون به يک شرکت چندمليتي تبديل شده است و محصولات خود را در سراسر جهان به خصوص در اروپا و ژاپن به فروش مي‌رساند.
کارشناسان هم‌اکنون اظهار داشته‌اند که IBM به عنوان بهترين نمونه از يک شرکت تجاري در بين شرکت‌هاي چندميليتي در جهان محسوب مي‌شود.

اين شرکت بزرگ و موفق که گام‌هاي خود در خارج از مرزهاي آمريکا را نيز با موفقيت برداشته است، نه تنها در بخش توليد که در بخش‌ استراتژي و عمليات‌هاي اصلي خود نيز موفقيت کامل داشته است.

به عنوان مثال، IBM هم‌اکنون دوسوم درآمدهاي خود را از بازارهاي خارجي کسب مي‌کند. درآمد اين شرکت از بازارهاي نوپا نظير چين و هند و حتي بازارهاي کوچک‌تر مانند ويتنام، جمهوري چک و فيليپين در فصل نخست سال جاري ميلادي رشد 20 درصدي را به دنبال داشته است.

استراتژي ويژه IBM براي حضور در بازارهاي جهاني باعث شد تا اين شرکت در طول بحران اقتصادي سال گذشته نيز با مشکلات چنداني مواجه نشود. اين شرکت که بخش اعظم درآمدهايش به خدمات و نرم‌افزارهاي ارايه شده مربوط مي‌شود، IBM را موفق‌تر از ديگر شرکت‌ها کرده است.

در اين ميان گفته مي‌شود که دوران بهبود وضعيت اقتصادي درآمدهاي IBM از برخي شرکت‌ها مانند اينتل بيشتر نخواهد شد. شرکت IBM اظهار داشت که در فصل نخست سال جاري ميلادي در مجموع با افزايش 13 درصدي نسبت به مدت مشابه سال قبل، 6/2 ميليارد دلار يا 97/1 دلار به‌ازاي هر سهم در تالارهاي بورس سود کسب کرده است. مجموع درآمدهاي اين شرکت طي مدت ياد شده 86/22 ميليارد دلار بوده است.

نظر خود را بنویسید

لطفا نظر خود را بنویسید
لطفا نام خود را وارد کنید