تبلیغات

حضور درشبکه های اجتماعی برای موفقیت برند بسیار مهم است. در تشخیص اینکه بهترین شبکه اجتماعی برای کسب و کار کدام می تواند باشد، متن زیر به شما کمک خواهد کرد.

با دانستن درباره این مفهوم از این پس می توانید بفهمید که هر شبکه اجتماعی چه بستری را برای چه کاری فراهم می کند.

مسئله اینجاست که شما هیچ وقت نمی توانید تمامی شبکه های اجتماعی را در کنار هم داشت باشید و همزمان با هم آن ها را کنترل کنید. اگر کسب و کار کوچکی را راه انداخته اید و یا هر کسب و کار دیگری، بنابراین اصلی ترین موضوع برای شما حفظ زمان است و اینکه چگونه به بهترین نحو ممکن از آن استفاده کنیم.

بهترین شبکه اجتماعی برای کسب و کار کدام است؟

نهایتا باید انتخاب کنید که قصد دارید از کدام شبکه اجتماعی استفاده کنید. البته اگر فردی را مسئول بازاریابی در شبکه های اجتماعی قرار داده اید، با توجه به منابعی که در اختیار دارید کنترل کردن همزمان تمامی شبکه های اجتماعی چندان مسئله پیچیده ای هم نخواهد بود.

راه های مختلفی برای انتخاب بهترین زمینه کاری وجود دارد. سعی خواهیم کرد تا بر روی نقش و تعداد مشتریان، میزان زمانی که در اختیار دارید، لحن و شخصیت برند شما و مهم تر از همه اینکه چه محتوایی را می خواهید تولید کنید تمرکز کنیم.

در پایین به سوالاتی خواهیم پرداخت که قبل از انتخاب بهترین شبکه اجتماعی برای کسب و کار باید از خود بپرسید.

مشتریانتان چه کسانی هستند؟

شناسایی هدف و تحقیق بر روی بازار از مهم ترین مسائل است. اینکه بدانیم مشتریانمان دقیقا چه کسانی هستند، تا میزان زیادی راه را برایمان روشن خواهد کرد.
مثلا آیا مشتریانتان جوان هستند؟ پس احتمالا اینستاگرام گزینه مناسبی است. آیا اکثر مخاطبان شما زن هستند؟ بیشتر زنان از پینترست استفاده می کنند که نشان می دهد زمینه مناسبی برای تبلیغ محصول شما خواهد بود.

سایت Sprote Social اخیرا مطلبی را در رابطه با میزان استفاده گروه های مختلف از شبکه های اجتماعی به تفکیک سن، جنسیت و در آمد منتشر کرده است. شناخت مخاطبان کمک خواهد کرد تا بهترین شبکه اجتماعی برای کارتان را انتخاب کنید و بر روی مخاطبان هدف سرمایه گذاری مناسبی داشته باشید.

چقدر زمان دارید؟

قطعا حضور در همه شبکه های اجتماعی برای صاحبان کسب و کارهای کوچک زمان بر خواهد بود.

برندهای بزرگ که محتواهای بسیار زیادی را در تمامی شبکه های اجتماعی همچون فیسبوک، توئیتر، اینستاگرام و پینترست منتشر می کنند در واقع یک تیم متخصص و مخصوص برای انجام این کار دارند. اگر شما هم مانند خیل عظیمی از صاحبان کسب و کار کوچک هستید، به این معنی است که احتمالا محتوای مورد نیاز را خودتان و یا حداکثر با همکاری یکی از اعضا انجام می دهید.

برای پیدا کردن بهترین شبکه اجتماعی برای کسب و کار به این نکته توجه کنید که چقدر زمان در اختیار دارید. بعضی از سایت ها مانند اینستاگرام زمان کمتری را برای تولید محتوا نیاز دارند، اما سایتی مانند یوتیوب مسلما زمان بیشتری را خواهد برد.

به محتوایی که الان در اختیار دارید هم نگاهی بیندازید.ببینید که در کدام یک از شبکه های اجتماعی می توانید هدف و محتوای مطالب را تغییر دهید. اگر مثلا زمان زیادی را برای تولید محتوایی خاص به لحاظ ظاهری و اندازه صرف می کنید، احتمالا فیسبوک و توئیتر گزینه مناسبی خواهد بود.

لحن برند شما چیست و چگونه است؟

برای برخی از برندهای با شخصیت ها و لحن خاص استفاده از بعضی شبکه های اجتماعی مناسب تر است. خوب است زمانی را برای فهمیدن شخصیت و نوع برند اختصاص دهیم و بعد از ان فکر کنیم که بهترین شبکه اجتماعی برای کارمان کدام است.

آیا برند شما بر روی نوعی از اعتبار حرفه ای در صنعت تکیه می کند و لحنی جدی و اطلاع رسان دارد؟ بنابراین استفاده از شبکه ای مانند لینکدین و یا ساخت ویدئویی هایی برای اطلاع دادن به مخاطبان در یوتیوب می تواند بسیار مفید واقع شود. برندی که به دنبال تولید محتوا برای جوانان باشد، احتمالا توئیتر را انتخاب می کند.

البته این به این معنی نیست که برندی که لحن جدی دارد، نمی تواند از توئیتر استفاده کند و یا برندی که کمی در انتخاب محتوا راحت تر عمل می کند، لینکدین گزینه مناسبی برایش نخواهد بود. اما حتما زمانی را صرف ارزیابی برندتان و اینکه بهترین شبکه اجتماعی برای کارتان کدام خواهید بود، کنید.

موفقیت برندی که لحن آرام تری دارد در لینکدین دور از ذهن نیست، اما احتمالا این برند باید زمان بیشتری را صرف تولید محتوای مناسب برای این سایت کند که در مجموع از نظر زمانی به نفعش نخواهد بود.

از تولید چه محتوایی لذت می برید؟

توجه به این نکته بسیار مهم است. ممکن شخصی از اینستاگرام بیشتر از یوتیوب و یا سایر شبکه های اجتماعی لذت ببرد. بنابراین یکی از مهم ترین نکته ها این است که از خودمان بپرسیم که بیشتر از تولید چه محتوایی لذت میبریم. بهترین استراتژی برای استفاده از شبکه های اجتماعی ثابت قدم بودن در آن است. ممکن است روزها، ماه ها و سال های زیادی زمان نیاز باشد تا مخاطبان مورد نیازتان را جذب کنید.

یکی از راه های دیگر برای پیدا کردن بهترین شبکه اجتماعی برای کسب و کار این است که ببینیم چه محتوایی را می خواهیم تولید کنیم. اگر دوست دارید عکس به اشتراک بگذارید، اینستاگرام و پینترست گزینه مناسبی خواهد بود و یا اینکه اگر به دنبال تولید محتوا مانند وبلاگ ها هستید از فیسبوک و توئیتر می توانید استفاده کنید.

بعد از همه این ها چه کار کنیم؟

همان طور که مشخص است از راه های زیادی برای پیدا کردن بهترین شبکه اجتماعی برای کسب و کار می توانید استفاده کنید و تنها یک راه وجود ندارد. اینکه چه شبکه اجتماعی را خودتان بیشتر از بقیه دوست دارید، کدام یک از شبکه های اجتماعی محتوای مورد نیازتان را پشتیبانی خواهد کرد و یا اینکه کدام یک زمان کمتری را خواهد برد.

برای موفقیت در بازاریابی در شبکه های اجتماعی، باید بسیار روشن هدف هایتان را مشخص کنید. ابزاری که استفاده خواهید کرد بستگی به میزان بودجه و زمانتان دارد. به طور کلی شاید به آنالیز شبکه های اجتماعی مختلف بپردازید و بعد بهترین را از بین آن ها انتخاب کنید، شاید هم در نهایت گروه و یا فرد مشخصی را برای این کار به کار بگیرید.

بروز ترین اخبار دنیای تکنولوژی را در کانال رسمی برسام دنبال کنید.

منبع: articles.bplans

نظر خود را بنویسید

لطفا نظر خود را بنویسید
لطفا نام خود را وارد کنید