تبلیغات

مدير كل طرح و مهندسي انتقال شركت ارتباطات زيرساخت با اشاره به زير بار بودن ايستگاه بندر عباس گفت: دومين ايستگاه هم در چابهار به زودي به بهره‌برداري خواهد رسيد.

محمد رضا وزيري در گفت‌وگو با خبرنگار فناوري اطلاعات خبرگزاري فارس با اشاره به دو نقطه اتصال بين‌المللي فالكون در خليج فارس گفت: در حال حاضر ايستگاه بين‌المللي بندر عباس كه در بهمن ماه سال 87 راه‌اندازي شده زير بار است و ايستگاه بندر چابهار نيز از ابتداي سال آينده راه‌اندازي مي‌شود.

وي با اشاره به اينكه در حال حاضر تمامي ظرفيت بندر عباس در حال استفاده است، ادامه داد: طبق قرارداد فالكون 56 STM1 براي 15 سال در اختيار ايران قرار داده شده است كه با توجه به افزايش نياز پهناي باند كشور فعلا از تمامي اين ظرفيت در بندر عباس استفاده مي‌شود و البته محدوديتي براي اينكه از چه ايستگاهي استفاده كنيم، وجود ندارد.

مدبر كل طرح و مهندسي انتقال شركت ارتباطات زيرساخت در خصوص وضعيت بندر چابهار خاطر نشان كرد: اين ايستگاه تقريباً از لحاظ فني آماده شده و نماينده فالكون اخيراً براي راه اندازي اعلام آمادگي كرده و بررسي و تست‌هاي لازم صورت خواهد گرفت.

وي در خصوص اينكه چه ظرفيتي براي راه‌اندازي اين ايستگاه در نظر گرفته شده، گفت: با توجه به اينكه فعلا تمامي 56 STM1 قرارداد فالكون در بندر عباس استفاده مي شود، بندر چابهار به عنوان مسير پشتيبان و پس از خريد مجدد لينك‌هاي ارتباطي جديد به منظور افزايش ظرفيت استفاده خواهد شد.

وزيري تاكيد كرد: ايستگاه بندر عباس و چابهار به عنوان دو مسير پشتيبان هم خواهد شد تا در صورت قطعي در يك مسير، دچار مشكل نشويم.

وي با اشاره به ضريب اطمينان بالاي فالكون ادامه داد: به دليل حلقوي بودن فالكون ضريب اطمينان آن بالا است و تأمين لينك‌هاي ارتباطي از بندر چابهار و بندر عباس تفاوتي ندارد.

وي در خصوص اينكه آيا قيمت خريد STM1 از فالكون تفاوتي با قيمت معمول خواهد داشت، گفت: بر اساس قراردادي كه با فالكون داريم و با محاسباتي كه انجام داده‌ايم ،برآورد شده كه قيمت‌ فالكون براي ما به صرفه‌تر است.

وي در خصوص اينكه چه مقدار از ترافيك كل كشور بر روي شبكه فالكون است، گفت: حدود 30تا 40 درصد روي فالكون ، 30 درصد روي مسير جاسك- فجيره و بقيه از مسير هاي ديگر تامين مي‌شود.

به گزارش فارس، با افتتاح پروژه فالكون در بهمن ماه سال 87، براي نخستين بار دو نقطه اتصال بين‌المللي در بندر عباس و بندر چابهار ايجاد ‌شد تا تامين ظرفيت اينترنت ايران از انحصار كابل جاسك-فجيره خارج شود و به اين ترتيب هر اختلالي در كابل فجيره، به قطع اينترنت در كشور منجر نشود.

همچنين در آغاز افتتاح پروژه ايستگاه بندر عباس زير بار رفت و بندر چابهار نيز به عنوان دومين ايستگاه قرار بود در آينده به بهره‌برداري برسد.

نظر خود را بنویسید

لطفا نظر خود را بنویسید
لطفا نام خود را وارد کنید