به تازگي تماس‌هاي مشكوكي از يك شماره 5 رقمي با برخي مشتركان تلفن همراه گرفته مي‌شود كه به آنان براي پرداخت صورت‌حساب خود در يك بانك خاص توصيه مي‌شود.

به گزارش فارس، اخيراً تماس جديدي با برخي از مشتركان همراه اول از يك شماره 5 رقمي گرفته مي‌شود كه حاوي متن ضبط شده‌اي با اين مضمون است: ” مشترك گرامي پرداخت قبض تلفن همراه شما با تاخير همراه است، لطفا نسبت به پرداخت قبض خود به مبلغ …. ريال در بانك ….شعبه ….اقدام فرمائيد، در غير اين صورت تلفن شما قطع مي‌شود “.
بنابراين گزارش، چندي است مخابرات به منظور اطلاع رساني در خصوص مبلغ ميان دوره كاركرد تلفن ثابت از “Announce ” استفاده مي‌كند، به اين ترتيب كه تلفن مشترك تا زمان برنداشتن گوشي زنگ مي‌خورد.
هر چند تا به حال همراه اول چنين سرويسي نداشته اما اخيراً تماس‌هايي به اين طريق با تلفن همراه مشتركان گرفته مي‌شود كه در ظاهر شبيه به سرويس اطلاع رساني مخابرات است.
در پيگيري فارس، علي حميدي، مدير كل امور مشتركان همراه اول با اظهار بي‌اطلاعي از راه‌اندازي چنين سرويسي، با بررسي‌ بيشتر در اين زمينه اطمينان داد اين تماس از جانب همراه اول نبوده است و اين اپراتور چنين سرويس ندارد.
همچنين در تماس با بانك نام برده شده، مسئولان اين بانك با اين پاسخ كه بانك اقدامي در زمينه نحوه مطالبات قبوض مشتركان انجام نمي‌دهد، و اطلاع رساني در زمينه پرداخت قبوض توسط اپراتور صورت مي‌گيرد تاكيد كردند: در بحث پرداخت قبوض تنها وظيفه بانك‌ها دريافت قبوض از مشتركان است و تنها پيامكي كه از سوي بانك‌ها ارسال مي‌شود مربوط به قرعه‌كشي‌هاي بانك و مواردي از اين قبيل است.
همچنين در پيگيري اين شماره 5 رقمي از مركز 118، مشخصات اين شماره در سرور و نيز در سيستم billing مخابرات موجود نبود و مركز تماس مشتركان 09990 همراه اول نيز تاكيد كرد: همراه اول تا به حال سيستم پيغام “صوتي ” نداشته و ندارد.

نظر خود را بنویسید

لطفا نظر خود را بنویسید
لطفا نام خود را وارد کنید