حالا با آغاز سال جدید وقت آن رسیده است که به ایده های تازه، هوشمندانه و کارآمدی فکر کنیم که بتوان با آن ها در کنار توصیه های کارآفرینی به کسب و کار ارتقا بخشید.

توصیه های کارآفرینی

۱- یک برنامه ۱۰۰ روزه!

از دهه ۱۹۳۰ و زمانیکه فرانکلین روزولت تدوین برنامه های صد روزه را به عنوان یکی از راه های سنجش اثربخشی فعالیت ها در دفتر ریاست جمهوری آمریکا پایه گذاری کرد، این برنامه ها به عنوان یک سنت جدید برای برای رئیس جمهورها همچنان آغاز شده و همچنان هم ادامه دارد. این برنامه شامل اهداف کوتاه مدتی است که در راستای اهداف بلندمدت قرار می گیرد.

نوشتن این برنامه های صدروزه به نظر می رسد که برای کارآفرینان هم پرکاربرد باشد. از این طریق آن ها می توانند میزان بهره وری و سوددهی فعالیت هایشان را ببینند. صد فعالیت در برنامه جای می گیرد و نیازمند این است که کارآفرینان تک تک برنامه ها با جزئیاتشان، راه های رسیدن به آن ها و منابع مورد نظر را در آن بیاورند. برنامه های صد روزه دقیقا به کارآفرینان کمک می کند که اهدافی که می توانند به آن برسند را شناسایی کنند و سال جدید را با انرژی مضاعفی شروع کنند.

۲- چیزهای غیرضروری را حذف کنید!

یکی دیگر از توصیه های کارآفرینی که به نظر می رسد بسیار سودمند هم باشد، کمی مرتب کردن اطرافتان است. چیزی شبیه به اجرای فنگ شویی در محیط کار. برای شروع این کار روزی را در نظر بگیرید که تیم کسب و کار حضور داشته باشند. به دقت اطرافتان را نگاه کنید و پرونده ها و اسناد اضافی را از بین ببرید و بعد از آن محیط مناسبی برای ذخیره فایل های الکترونیکتان در نظر بگیرید. این کار باعث خواهد شد تا هم کارایی تیم بالاتر رود و هم محیط کار حرفه ای تری داشته باشید.

۳- شخصی را که می دانید باید اخراج کنید، اخراج کنید!

شاید هم به مرحله ای رسیده باشید که از ایجاد تغییر در محیط کار و یا اصلاح روندهای اشتباه ناامید شده باشید. اما اگر هم که حضور نیروهای ناامید کننده را در محیط کار مدیریت کرده اید، به هر حال باز هم می دانید که آن ها هستند و همچنان به این روند ادامه می دهند. اگر در دوران تعطیلات جرئت انجام این کار را نداشتید، تامل نکنید. هزینه هایی که بابت حضور این افراد در کسب و کار متحمل می شوید سالانه بالغ بر ۱۹۰ هزار دلار خواهد بود.

۴- بهای محصولاتتان را تا جایی که می توانید بالا ببرید!

هفته اول هر سال فرصت مناسبی است که مروری دوباره بر سال گذشته داشته باشیم و قیمت خدمات و محصولات را تا میزان معقولی بالا ببریم. خیلی از کسب و کارهای کوچک به اشتباه سعی می کنند تا قیمت محصولات را پایین ببرند و در بسیاری از مواقع این اشتباه را مرتکب می شوند. به جای این کار برنامه ای تدوین کنید تا به دقت بازار و رقبایتان را در نظر بگیرید. اگر اندک فضایی هم برای بالابردن بهای محصولاتتان پیدا کردید، تامل نکنید و بدون شک این کار را انجام دهید.

توجه به این توصیه های کارآفرینی برای کارآفرینان بسیار سودمند خواهد بود و باعث خواهد شد تا ایده های جدید بگیرند و با انرژی مضاعف سال جدید را شروع کنند.

منبع: entrepreneur

بروز ترین اخبار دنیای تکنولوژی را در کانال رسمی برسام دنبال کنید.

نظر خود را بنویسید

لطفا نظر خود را بنویسید
لطفا نام خود را وارد کنید