تبلیغات

کسب‌ و کارهای کوچک بنا بر طبیعتشان، هم به فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی نیازمندند و هم باید حواسشان به خرج و دخلشان باشد. این‌ها ۵ پیشنهاد کوچک ما هستند برای رسیدن به هر دو هدف!

پنج توصیه‌ی فنی کوچک برای کسب‌و‌کارهای نو

ما در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که گاهی یک ایده‌ی بزرگ می‌تواند با کمترین هزینه تبدیل به یک کسب و کار موفق بشود. هرچند جنس عملکرد کسب و کارهای مختلف با هم تفاوت دارد، اما در بیشتر کسب و کارها می‌توانیم با استفاده از این پنج راهکار، استفاده‌ی بهینه‌ای از زمان، پول و منابع‌مان به عمل بیاوریم. پس اگر می‌خواهید کسب و کار خودتان را به راه بیندازید، در بخش فنی حواستان به این نکات باشد.

۱ – اطلاعاتتان را روی فضای ابری ذخیره کنید.

زمانی که کسب و کارتان را راه می‌اندازید، باید دقت کنید که هزینه‌هایتان را به حداقل برسانید. یک راه عالی برای کم کردن هزینه‌های مربوط به IT، استفاده از فضای ابری به جای سرورهای فیزیکی برای ذخیره‌سازی اطلاعات است. فضاهای ابری برای کسب و کارهای کوچک بسیار مناسب و در بسیاری از موارد رایگان هستند و شما می‌توانید در صورت لزوم، به مرور و با هزینه‌ای پایین‌تر به حجم فضای ابری‌تان اضافه کنید.
مهم‌تر از همه مسایلی مانند حفاظت از اطلاعات در برابر ویروس‌ها یا خطر از دست رفتن داده‌ها چندان شما را تهدید نمی‌کند و نیازی هم به استخدام یک نیروی متخصص IT برای رسیدگی به سرورهایتان ندارید. فقط باید حواستان به حجمی که در اختیار دارید و حجم داده‌هایی که به طور معمول در کسب و کارتان تولید و نگهداری می‌کنید باشد.

۲ – پهنای باند اینترنتتان را درست انتخاب کنید

چه کسب و کارتان را از خانه مدیریت می‌کنید و چه دفتری برای کارتان گرفته باشید، به هر حال بخشی از فعالیت‌های شما در جهان مجازی روی می‌دهد. بنابراین دقت در انتخاب پهنای باند مناسب برایتان ضروری است. مخصوصا اگر بخواهید توصیه‌ی اول ما را هم رعایت کنید و از فضای ابری برای ذخیره‌سازی اطلاعات‌تان استفاده کنید، آن وقت پهنای باند برایتان حیاتی می‌شود.

۳ – حساب‌شده به دنیای مجازی وارد شوید

ممکن است برنامه‌های بلندپروازانه‌ای برای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی داشته باشید، اما یادتان باشد در این شبکه‌ها، حضور بیشتر الزاما به معنی حضور بهتر نیست. اگر توان و منابع لازم برای مدیریت کردن چندین حساب کاربری و حضور مستمر در شبکه‌های مختلف اجتماعی را ندارید، روی یک شبکه و یک حساب کاربری متمرکز شوید و فراموش نکنید استمرار حضور مهم‌تر از بودن در تمامی شبکه‌های اجتماعی است. داشتن یک اکانت توئیتر که به صورت منظم به روز می‌شود و کاربران ثابت و منظمی دارد، به مراتب بهتر از داشتن چندین حساب در فیسبوک و تلگرام و اینستاگرام است که به درستی مدیریت نشوند.

۴ – اهداف و ساختار سایت خودتان را با دقت تعیین کنید

برای آن که از سایت‌تان بیشترین بهره و استفاده را ببرید، دقت کنید که هدف‌گذاری آن را به صورتی هوشمندانه انجام دهید و بهترین شکل ساختاردهی را برای دستیابی به ان اهداف در نظر بگیرید.

۵ – مطمئن شوید که سایتتان روی گوشی‌های هوشمند درست دیده می‌شود

از سال ۲۰۱۵، گوگل در رده‌بندی خود به سایت‌هایی که مناسب گوشی‌های هوشمند باشند رتبه‌ی بهتری می‌دهد. علاوه بر این بسیاری از کاربران اینترنت این روزها با استفاده از گوشی‌های هوشمندشان وب‌گردی می‌کنند. همین دو دلیل کافی است برای این که سایت‌تان را مناسب گوشی‌های هوشمند طراحی کنید. ممکن است کمی هزینه‌های طراحی‌تان بالاتر برود، اما از یک سو هزینه‌های تبلیغاتتان پایین‌تر می‌آید و از سوی دیگر، تجربه‌ی بهتری را برای مخاطبانتان رقم می‌زنید.

بروز ترین اخبار دنیای تکنولوژی را در کانال رسمی برسام دنبال کنید.

منبع: LifeHack

نظر خود را بنویسید

لطفا نظر خود را بنویسید
لطفا نام خود را وارد کنید