شرکت تحقیقاتی DisplaySearch در “گزارش پیش‌بینی فصلی عرضه جهانی گیرنده‌های تلویزیونی” اعلام کرد که با پایان یافتن سایه سنگین بحران اقتصادی بر بازارهای جهانی، بار دیگر فروش تلویزیون در سراسر دنیا افزایش یافته است.

به گزارش گروه ایستنا این مرکز که بر کاهش چشمگیر فروش جهانی گیرنده‌های تلویزیونی در سه ماهه نخست سال 2009 میلادی تاکید دارد، بر پایه آخرین بررسی‌های خود اعلام کرد که در مدت مشابه سال جاری میلادی این جریان به میزان قابل ملاحظه‌ای بهبود یافته است.

در سه ماهه نخست امسال عرضه جهانی تلویزیون با رشد 25 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به 55 میلیون دستگاه رسید و در این میزان فروش جهانی گیرنده‌های تلویزیونی LCD نسبت به سال قبل 55 درصد افزایش یافت و در مجموع 40 میلیون تلویزیون LCD در فصل نخست 2010 در دنیا فروخته شد.

در این دوره زمانی بازار دیگر مدل‌های تلویزیون نیز رونق گرفت و طبق آمار موجود، فروش جهانی گیرنده‌های تلویزیونی پلاسما با رشد سالانه 21 درصدی به 4/3 میلیون دستگاه رسید. گیرنده تلویزیونی CRT که نوع قدیمی تلویزیون‌ها محسوب می‌شوند و وزن و اندازه بزرگتری نسبت به LCDها دارند، در سال 2009 میلادی با کاهش 40 درصدی فروش در بازار جهانی مواجه بودند و در فصل نخست امسال نیز 21 درصد از فروش آن‌ها کاسته شد.

مرکز DisplaySearch اعلام کرد که در فصل نخست 2010 ژاپن یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تلویزیون در دنیا بوده است. در این دوره زمانی میزان صادرات تلویزیون‌های LCD ژاپنی به سراسر دنیا 93 درصد افزایش یافته و رشد تولید تلویزیون‌های پلاسما در این کشور 38 درصد بوده است.

بیشتر بدانید:   سامسونگ ؛ مقام اول بزرگترین فروشنده تلویزیون

نظر خود را بنویسید

لطفا نظر خود را بنویسید
لطفا نام خود را وارد کنید

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.