تبلیغات

شرکت اینترنتی شاتل، سایت‌های «رجا»، «پرچم» و «صراط» را به عنوان «سایت‌های مفید» به کاربرانی که قصد ورود به سایت‌های فیلترشده دارند معرفی می‌کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی «فردا»، کاربران شرکت شاتل وقتی آدرس یک سایت فبلتر شده را در مرورگر خود وارد کنند، با صفحه‌ای مواجه می‌شوند که در آن لینک تعدادی از سایت‌های ایرانی به عنوان «سایت‌های مفید» برای استفاده آنها فهرست شده و در آن تنها سایت‌های دولتی، سایت‌های خبری حامیان دولت به چشم می‌خورند.

در فهرست سایت‌های خبری پس از خبرگزاری‌های دولتی و رسمی نام سایت‌هایی چون رجانیوز، جوان‌آن‌لاین، پرچم و صراط در نوع خود عجیب و الته تاسف‌آور است.

این سواستفاده آشکار و جهت‌دهی مخاطبان اینترنت به صورت اجباری به سایت‌های دولتی حتی اگر به دلیل ضعف قوانین مربوط به فضای مجازی و رقابت سالم خبری عملی خلاف قانون نباشد، بدون شک اقدامی غیر اخلاقی است.

این شرکت برای خالی نبودن عریضه تقدیمی خود به کاربران، لینک سایت‌های مستقل تابناک و جهان را نیز به این لیست افزوده تا به زعم خود از اتهام دولتی شدن یک شرکت اینترنتی فرار کند.

با این حال عدم درج لینک سایت‌های خبری معتبری چون فردا، الف، خبرآن‌لاین، همشهری‌آن‌لاین و برخی دیگر از سایت‌های خبری پربازدید که مشی انتقادی جدی نسبت به دولت دارند در این سیاهه مشهود است.

این اقدام بدون شک در عدم اقبال کاربران آزاداندیش و مستقل فضای مجازی ایران نسبت به این شرکت اینترنتی تاثیر چشمگیری خواهد داشت.

نظر خود را بنویسید

لطفا نظر خود را بنویسید
لطفا نام خود را وارد کنید