تبلیغات

به گفته مسئول كارگروه توسعه خدمات الكترونيكي شهروند مجازي، در حال حاضر برآورد مي‌شود حجم تجارت الکترونیکی در ایران 7/2 درصد از توليد ناخالص داخلي باشد.

به گزارش ستاد خبري كنگره فناوري اطلاعات و ارتباطات با رويكرد به زيست شهروندان، جعفر محمودي با بيان مطلب فوق افزود: «اين مبادلات بيشتر در حوزه آموزش الكترونيكي، بلیت الكترونيكي، پرداخت‌هاي بهاي خدمات دولتي، خريد كالا و خدمات توسط مصرف‌كنندگان و مبادله اسناد صورت مي‌گيرد و بیشتر در بخش B2C رخ می‌دهد.»

وي ادامه داد: «آگاه‌سازي از راهبرد‌هاي مهم توسعه تجارت الكترونيكي در کشور بوده و يكي از محورهاي فعاليت وزارت بازرگاني آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی است.»

وي گفت: «در راستاي ارتقای آگاهی فعالان اقتصادی از قبیل اصناف، مديران شركت‌هاي كوچك و متوسط، مديران دولتي، رسانه‌ها، حقوقدانان و مديران و كارشناسان شركت‌هاي تخصصي خدمات تجارت الكترونيكي که بازیگران اصلی تجارت الکترونیکی هستند،، وزارت بازرگانی بسته‌های آموزشی هدفمند تهیه و در اختیار گروه‌های هدف در سراسر کشور قرار داده است.»

رئيس مركز توسعه تجارت الكترونيكي وزارت بازرگاني افزود: «در عين حال به منظور توسعه تعامل با مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی وزارت بازرگانی از پايان‌نامه‌ها دانشجويي در محورهاي پژوهشي تعيين شده حمايت مالي به عمل آورده است.»

گفتني است كنگره فناوري اطلاعات و ارتباطات با رويكرد به‌زيست شهروندان، يكم تا سوم خردادماه در محل بوستان گفت‌وگو شهرداري تهران برگزار خواهد شد.

نظر خود را بنویسید

لطفا نظر خود را بنویسید
لطفا نام خود را وارد کنید