تبلیغات

تلویزیون‌های سه بعدی بالاخره به تدریج وارد بازار شدند و توجه اغلب کاربران و خریداران از سرتاسر دنیا را به خودشان جلب کردند.

به گزارش دنیای اقتصاد، این تلویزیون‌ها مورد استقبال خریداران در کشورهای مختلف قرار گرفته‌اند و به این دلیل کارشناسان و تحلیل‌گران بازار این تلویزیون‌ها پیش‌بینی کرده‌اند که حجم صادرات تلویزیون‌های سه بعدی تا پایان سال 2010 به 4/2 میلیون دستگاه برسد. این کارشناسان معتقدند که بیشترین حجم تقاضا برای این تلویزیون‌ها در کشورهای پیشرفته و توسعه‌یافته است که تمایل دارند تکنولوژی‌های جدید را تجربه کنند.

جدیدترین گزارش منتشر شده توسط موسسه تحقیقاتی iSuppli در این مورد نشان می‌دهد که صادرات جهانی تلویزیون‌های سه بعدی تا سال 2011 به سه برابر این میزان یعنی 12/0 میلیون دستگاه خواهد رسید. این رقم همچنین تا سال 2012 هم به دو برابر میزان صادراتش در سال 2011 رسیده و برابر 78/1 میلیون دستگاه خواهد بود. این ارقام در حقیقت با نرخ رشد سالانه 80/2 درصد از سال 2010 افزایش پیدا خواهند کرد.

این گزارش تحقیقاتی همچنین نشان می‌دهد که از میان کاربران آمريکايی که یک تلویزیون جدید می‌خرند 4 درصد تلویزیونی می‌خرند که امکان نمایش تصاویر سه بعدی را داشته باشد، 60 درصد هم تلویزیون‌های سه بعدی LCD را می‌خرند و 40 درصد هم ترجیح می‌دهند یک تلویزیون سه بعدی پلاسما را خریداری کنند. بر اساس این آمار در ماه آوریل گذشته 26 مدل تلویزیون سازگار با تکنولوژی سه بعدی در آمریکا خریداری شده است، در حالی که این رقم در ماه آوریل سال 2009 برابر 23 دستگاه بوده است.

به گفته کارشناسان iSuppli، بیشترین میزان فروش تلویزیون‌های سه بعدی در سال 2010 در کشورهای توسعه‌یافته مانند آمريکا، ژاپن و کشورهای منطقه اروپای غربی و البته بعضی کشورهای دیگر مانند کره جنوبی و استرالیا اتفاق می‌افتد. به این ترتیب انتظار می‌رود تلویزیون‌های سه بعدی LCD در سال 2010 فروش 170 میلیون دستگاهی داشته باشند و در مقابل تلویزیون‌های سه بعدی مبتنی بر تکنولوژی LED هم فروشی برابر 26 میلیون دستگاهی خواهند داشت.

نظر خود را بنویسید

لطفا نظر خود را بنویسید
لطفا نام خود را وارد کنید