سرویس ملی سلامت بریتانیا به تازگی طرحی برای استفاده از اپلیکیشن چت بات را برای مشاوره پزشکی ارائه کرده است. هدف این طرح کاستن از تماس‎ های برقرار شده به سرویس ۱۱۱ (کمک ‎های غیر اورژانسی) اعلام شده است.

سرویس خدمات سلامت انگلستان از چت بات ها برای ارائه مشاوره پزشکی استفاده می کند

سرویس کمک ‎های غیر اورژانسی از سال ۲۰۱۳ در دسترس قرار گرفته و در موارد غیر حاد به شهروندان مشاوره می ‎رساند. حالا این اپلکیشین به کمک هوش مصنوعی می‎ تواند علائم و سایر جزئیات را از کاربران دریافت کند و بهترین راه حل را ارائه کند.

این اپلیکیشن با همکاری شرکت Babylon Health توسعه داده شده است که چندی قبل نسخه‎ ای مشابه را عرضه کرده بود. در نسخه قبلی توسعه‎ داده شده توسط این شرکت کاربران به چت باتی مشابه دسترسی داشتند و در صورت نیاز امکان برقراری تماس ویدیویی با پزشک عمومی وجود داشت.

در مرحله اول این اپلیکیشن جدید به مدت ۶ ماه به صورت آزمایشی برای ساکنان شمال لندن عرضه می‎ شود. اگرچه برخی افراد نسبت به چت بات‎ها بدبین هستند اما شرکت سازنده ادعا می‎ کند که این هوش مصنوعی می ‎تواند حتی دقیق ‎تر از انسان عمل کند.

منبع: Engadget

بروز ترین اخبار دنیای تکنولوژی را در کانال رسمی برسام دنبال کنید.

نظر خود را بنویسید

لطفا نظر خود را بنویسید
لطفا نام خود را وارد کنید