عادت های خوب برای کارآفرینان موفق از شنبه شروع نمی شود. به پایان هفته هم ختم نمی شود. آن ها می دانند که باید بیشتر از هر کسی کار کنند. این را هم می دانند که حتما باید راهی برای موفقیت پیدا کنند. از نظر یک کارآفرین روزهای پایانی هفته فرصتی دوباره برای انجام دادن کارها است.

10 عادت آخر هفته های کارآفرینان موفق

۱۰ مورد زیر عادت های کارآفرینان موفق در آخر هفته ها است.

۱- زود از خواب بیدار شوید

آدم های موفق تا ظهر نمی خوابند! تحقیقات نشان داده اند که بهترین زمان برای فعالیت ذهن دو و نیم تا چهار ساعت پس از بیدار شدن است. آخر هفته ها زود بیدار شوید و از باقی دنیا پیشی بگیرید.

۲- برای هفته آینده برنامه ریزی کنید

کارآفرینان تا صبح شنبه برای برنامه ریزی صبر نمی کنند. جمعه روز بسیار مناسبی برای فکر کردن به کارها است. بعد از این که مدتی را برای بررسی هفته گذشته سپری کردید، به ذهنیت خوبی از اینکه چه می خواهید و قصد رسیدن به چه چیزی را دارید، دست پیدا خواهید کرد.

از این فرصت برای تنظیم کارهای مهم، تماس های تلفنی و قرار ملاقات هایتان استفاده کنید. برنامه ریزی به شما کمک می کند تا فضایی هم برای جبران فرصت های از دست رفته احتمالی و خطاهایتان داشته باشید.

۳- کارهای روزمره تان را کمتر کنید

اگر از نظر مالی در وضعیتی قرار دارید که می توانید کارهای روزانه خانه را به شخص دیگری بسپارید، حتما این کار را انجام دهید. با این شرایط زمان زیادی در آخر هفته ها در اختیار خواهید داشت.

اگر هم نمی توانید چنین کاری کنید، لیست کارهای روزانه تان را تا جایی که می توانید فشرده تر کنید و به سرعت آن ها را انجام دهید. این طور فکر کنید که این کارها بالاخره باید انجام شوند اما نیازی هم نیست که تمام آخر هفته را صرف تمیز کردن خانه و یا امور دیگر کنید.

۴- به هفته گذشته فکر کنید

چه کاری را خوب انجام داده اید و کجا اشتباه کرده اید؟ چه طور می توانید این هفته بهتر باشید؟ برگشتن به هفته گذشته به کارآفرینان کمک می کند که بفهمند چه کارهایی را بهتر انجام می دهند و از خیر چه کارهایی بگذرند. این تامل کردن شبیه به یک سرمایه گذاری بسیار ارزشمند است که با کمک آن می شود هدف گذاری دقیق تری برای هفته آینده کرد.

۵- زمانی را تنها سپری کنید

سعی کنید زمانی را هم در تنهایی سپری کنید. در کارهایتان تامل کنید و به این فکر کنید که در آینده کجا می خواهید باشید. این فرصت بسیار مناسبی است تا برای خودتان بنویسید. متخصصین می گویند نوشتن باعث می شود تا در بین کارهای روزانه تان جواب سوال هایتان را پیدا کنید، اهدافتان را بهتر بشناسید و احتمالا راه رسیدن به آن ها را پیدا کنید.

۶- با بقیه در تعامل باشید

آخر هفته ها کمی هم در جمع باشید. گفتگو و تعامل با دوستان، آشنایان و خانواده به کاهش استرس کمک می کند و دید بهتری برای برنامه ریزی کارهایتان به شما می دهد.

قراری با دوستانتان بگذارید. با پدر و مادرتان دیدار کنید. هر وقت بتوانید نزدیکانتان را ببینید که برایشان مهم هستید و همیشه حمایت و تشویقتان می کنند، با انرژی بیشتری به کارتان بر می گردید و هفته جدید را شروع می کنید.

۷- یک عادت خاص برای بهبود روحیه در نظر بگیرید

کارآفرینان مدام در حال کار کردن هستند. همیشه از راه های جدید بهره می گیرند، به تئوری های جدید فکر می کنند و یا با افراد در محیط کار در ارتباط هستند. حتی اگر به دنبال رسیدن به آرزوهایتان هم باشید، کار کردن دائمی می تواند بسیار خسته کننده باشد.

دنبال یک فعالیت باشید که در آن هیچ اثری از کارتان نباشد. ورزش کنید، تفریح کنید، بدوید، یا مثلا کتاب بخوانید. وقتی به ذهنتان اجازه می دهید تا کمی هم دور از استرس فضای کاری باشد، در واقع به نیروهای خلاقانه در وجودتان فرصتی می دهید تا خودشان را نشان بدهند و می توانید مسائلتان را با دیدگاه جدیدی حل کنید.

۸- به دیگران کمک کنید

آدم های موفق با این گفته آن فرانک موافق هستند که: «هیچ کس از بخشیدن دارایی هایش فقیر نشده» تام کورلی، نویسنده کتاب «عادت های مفید»، به مدت ۵ سال بر روی زندگی افراد ثروتمند متمرکز شد. او متوجه شد که تقریبا ۷۳ درصد از آن ها ۵ ساعت یا بیشتر در ماه کار داوطلبانه انجام می دهند. هیچ چیز به اندازه کار داوطلبانه و کمک به آدم های نیازمند، استرس را کاهش نمی دهد. آخر هفته ها زمان مناسبی است تا در کارهای داوطلبانه محلی و گروهی شرکت کنید.

۹- چند کار را با هم انجام ندهید

انجام دادن همزمان کارها خیلی قدیمی شده است. البته ممکن است موضوع بالابردن میزان بهره وری وسوسه انگیز باشد. مثلا همان طور که روی تردمیل راه می روید، با مادرتان تلفنی صحبت کنید و همزمان اخبار را هم ببینید. اما افراد موفق می دانند که با این کار تنها میزان کیفیت و کارایی را پایین می آورند.

به جای آن، برای هر فعالیت به طور خاص آمادگی داشته باشید. تیم فریس، کارآفرین آمریکایی معتقد است که داشتن حداکثر دو هدف در روز کافی است تا بر روی آن ها متمرکز شوید.

۱۰-یک روز از فضای مجازی فاصله بگیرید

یک روز در هفته را انتخاب کنید تا هیچ ارتباطی با فضای مجازی نداشته باشید. فاصله گرفتن از وسایل ارتباطی هم از نظر ذهنی و هم فیزیکی برایتان مفید خواهد بود. ارتباط دائمی با این فضا و مثلا بررسی مدام ایمیل هایتان، رسانه های اجتماعی، و صفحات فضای مجازی انرژی و خلاقیت را از شما می گیرد. رعایت این مورد کمک می کند تا در زمان حال زندگی کنید و نفسی تازه کنید.

بروز ترین اخبار دنیای تکنولوژی را در کانال رسمی برسام دنبال کنید.

منبع: knowstartup

نظر خود را بنویسید

لطفا نظر خود را بنویسید
لطفا نام خود را وارد کنید