معاون توسعه و مهندسي شركت مخابرات استان تهران گفت: از شهريورماه سال جاري قادر به ارائه سرويس اينترنت پر سرعت(ADSL) در كليه تجهيزات شبكه دسترسي فيبر نوري خواهيم بود.

سميع‌الله صادقي در گفت‌وگو با ايسنا اظهار كرد: تا سال گذشته در حوزه ارائه سرويس اينترنت پرسرعت (ADSL) فعال نبوديم اما از سال 88 فعاليت در اين حوزه را شروع كرديم و در حال حاضر حدود نيمي از تجهيزات شبكه دسترسي فيبر نوري به اين سرويس اينترنت پرسرعت مجهز بوده و مابقي آن نيز از نيمه دوم سال جاري مجهز خواهد شد.

وي با بيان اينكه در حال حاضر شبكه دسترسي فيبر نوري در حال توسعه است گفت: اميدواريم در آينده با توجه به اين كه شبكه طول شبكه مسي از مركز مخابراتي تا منزل مشتركان را در چند مرحله كوتاه ‌كنيم و نهايتا نياز بسياري از مشتركان را با فيبر پوشش دهيم.

به گزارش ايسنا طبق اعلام شركت مخابرات استان تهران، تعداد مشتركين ADSL – اينترنت پرسرعت – تا پايان سال 88 در استان تهران 175 هزار و 368 مشترك است كه از اين تعداد 30 هزار پورت توسط مخابرات استان تهران و بقيه توسط شركت‌هاي ندا به متقاضيان اين سرويس واگذار شده است.

همچنين مدير عامل شركت مخابرات استان تهران در اسفندماه سال گذشته درباره اينترنت پرسرعت استان تهران كه توسط شركت مخابرات اين استان راه‌اندازي خواهد شد گفته بود: طبق برنامه صد هزار پورت خريداري و نصب شده است كه در مناطق مخابراتي دو و هشت تهران در حال واگذاري به عموم است، به طوري كه در منطقه دو بيش از دو هزار پورت و در منطقه هشت بيش از 4 هزار پورت تاكنون داير شده است.

بیشتر بدانید:   ارائه اينترنت حجمي در مخابرات با شيوه ی کاهش هزينه‌هاي کاربر

محمد روح‌الهي افزوده بود: در حال حاضر در تمام مناطق به مشاغل خاص همچون هيات علمي دانشگاه‌ها و نيز خبرنگاران اين سرويس با سرعت بيش از 128 k واگذار مي‌شود اما درباره سرعت 128 k و واگذاري آن به عموم سخت‌گيري نمي‌كنيم و اميدواريم بتوانيم همه‌ي درخواست‌ها را پاسخ دهيم.

او با بيان اين كه سال آينده 600 هزار پورت ديگر را وارد شبكه مي‌كنيم خاطرنشان كرده بود: تلاش اين است كه با ارائه‌ي سرويس ADSL بتوانيم پشتيباني‌هاي لازم از آن را به انجام برسانيم. در اين راستا در حال حاضر نمي‌توان زمان ارائه‌ اين سرويس در شهرستان كرج را اعلام كرد.

وي با بيان اين كه در برخي از مناطق كه امكان ارائه ADSL به دليل نوع كابل‌كشي وجود دارد، بعد از دريافت تقاضا و بررسي آن پس از 48 ساعت اعلام مي‌شود كه توان ارائه وجود دارد يا خير گفته بود: برخي از شركت‌هاي ندا در نقاطي خاص امكان ارائه‌ي اين سرويس را ندارند، به طور مثال در مركز بعثت اين موضوع ديده مي‌شود ولي عمده‌ي مشكلات را با راه‌اندازي 650 هزار پورت مي‌توان حل كرد.

نظر خود را بنویسید

لطفا نظر خود را بنویسید
لطفا نام خود را وارد کنید