بازار مانیتور ایران در انحصار سامسونگ و ال جی

برخلاف سال‌های قبل،یعنی قبل از افزایش تعرفه واردات مانیتور از ۴ به ۶۰ درصد، امروزه در بازار مانیتور برندهای محدودی وجود دارند که کاربران PC‌ها و افرادی که قصد خرید مانیتور را دارند، تنها از بین این چند برند می‌توانند مانیتور مورد نظر را انتخاب کنند.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از دنیای اقتصاد، برندهای SAMSUNG ،LG و AOC وfarassoo در حال حاضر از برندهای موجود در بازار مانیتور هستند که در این میان دو برند مطرح بازار توانسته‌اند سهم بسیار بزرگی از بازار را به خود اختصاص دهند.

البته در کنار این برندها، شاهد عرضه مانیتورهایی با برندهایی نظیر DELL نیز هستیم. اما به طور کلی در اختیار برند مطرح بازار یعنیال جی و سامسونگ است.

به گفته فعالان بازار مانیتور، طی دو سال گذشته به ویژه پس از افزایش تعرفه واردات مانیتورها که به دلیل حمایت از تولیدات داخلی صورت گرفت، بازار در انحصار دو برند تولیدکننده مانیتور قرار گرفت و در حال حاضر این دو برند در حدود ۷۰ درصد بازار را در اختیار دارند.

محمد سلیمانی، یکی از فعالان بازار هم با اشاره که اینکه حجم واردات مانیتور به دلیل افزایش حجم تولیدات داخلی رشد کرده است، گفت: طی سال‌های گذشته به ویژه دو سال اخیر بازار مانیتور در اختیار تولیدکنندگان داخلی قرار گرفته است که البته کیفیت مطلوب و قیمت مناسب این محصولات هم کمک بزرگی به افزایش سهم فروش و محبوبیت آنها در بازار داشته است.

فعالان بازار همچنین از رقابت شدید بین دو برند مطرح بازار مانیتور (سامسونگ و ال جی) خبر داده و می‌گویند: مشخص نیست کدام یک از این دوبرند سهم بزرگ تری از بازار مانیتور را دارد. اما به هر حال بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد از بازار مانیتور در اختیار این دو برند است.

در حال حاضر دو برند SAMSUNG و LG بیش از ۷۰ درصد بازار مانیتور را در اختیار دارند.به طوری که سامسونگ توانسته است در هفته چهارم آبان ماه سال ۱۳۹۰ با کسب ۳۱/۵ درصد از کل سهم فروش بازار در رتبه نخست بایستد.

این برند در هفته چهارم اردیبهشت ماه سال جاری ۱/۳۰ در صد از بازار فروش مانیتور را در اختیار داشت و این نشان‌دهنده رشد۱/۴ درصدی میزان محبوبیت این برند در بازار است.

برند LG هم با وجودی که در هفته چهارم آبان ماه سال ۱۳۹۰ سهم محبوبیتی معادل ۳۱/۵ درصد از کل بازار مانیتور را داشته است؛ اما در رتبه دوم بازار ایستاده است. چرا که سهم محبوبیت این برند در بازار طی هفته چهارم اردیبهشت ماه سال جاری تنها ۲۸/۳ درصد از کل بازار فروش مانیتور بوده است.

به این ترتیب میزان رشد محبوبیت برند LG طی این مدت حدود۳/۲درصد بوده است.

پس از این برندها نوبت به برند AOC می‌رسد که با کسب۱۸/۲درصد از سهم محبوبیت بازار در رتبه سوم محبوب‌های بازار ایستاده است. این در حالی است که این برند که توسط مادیران به بازار عرضه می‌شود، در هفته چهارم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۰ سهم محبوبیت۱۲/۳ درصدی داشته است. مقایسه این اعداد و ارقام نشان دهنده رشد۵/۹ درصدی سهم محبوبیت این برند در فاصله ماه‌های اردیبهشت تا اواخر آبان ماه است.

برند FARASSOO نیز که از لحاظ سهم محبوبیت در رتبه چهارم بازار فروش مانیتور ایستاده است،۸/۴ درصد از سهم محبوبیت بازار را در اختیار گرفته است.

این در حالی است که سهم محبوبیت این برند در هفته چهارم اردیبهشت ماه سال جاری ۳/۵ درصد بوده است. رشد ۴/۹ درصدی سهم محبوبیت این برند هم نشان دهنده تلاش آن برای ارتقا از لحاظ محبوبیت در بازار است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>