مرسولات پستی را از طریق پیامک پیگیری کنید

از‌اين پس ارسال‌کنندگان مرسولات پستی مي‌توانند برای اطلاع یافتن از سرنوشت مرسوله خود از طریق پیام کوتاه با وارد کردن کد 20 رقمي ‌رهگیری و ارسال آن به شماره 2000441 مرسوله خود را رهگیری کنند.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از موبنا، مجتبی نصیری، معاون فنی شرکت پست با بیان‌اينکه شرکت پست در سال جاری بهبود کیفیت خدمات و جلب اعتماد افراد را در دستور کار خود قرار داده است، اظهار كرد: ضرورت استفاده از فناوری‌های جدید ارتباطی در انجام خدمات پستی از یک سو و ترافیک موجود بین پست و سازمان‌های اجرایی از سوی دیگر، شرکت پست‌،‌اين شرکت را بر آن داشت تا تسهیلات ویژه‌اي را برای مشتریان و دستگاه‌های اجرایی فراهم آورد.

وی گفت: متقاضیان مي‌توانند ازوضعیت قبول‌، تجزیه و توزیع و گزارش‌های مدیریتی و رهگیری مرسوله‌های خود از طریق سایت شرکت پست، سیستم پیام کوتاه و تلفن گویا اطلاع یابند.

وی با بیان ‌اينکه سیستم رهگیری مرسولات به منظور نظارت و پیگیری لحظه به لحظه مسیر مرسولات پیشتاز در سراسر کشور طراحی و ‌ايجاد شده، افزود: افراد مي‌توانند ارائه گزارش‌هاي متنوع از وضعیت ترافیک در کل کشور و در هر استان به مدیران شرکت پست از‌ اين طریق را داشته باشند.

به گفته نصیری در‌اين روش متقاضی با تایپ حرف لاتین R و تایپ شماره بارکد خود که 10 رقمي ‌یا 20 رقمي ‌است و ارسال آن به شماره 2000441 مي‌تواند از آخرین وضعیت مرسوله خود آگاهی یابد.

پیش از ‌اين ارسال‌کنندگان مرسولات پیشتاز فقط قادر به رهگیری مرسوله با کد رهگیری از طریق پورتال شرکت پست بودند، اما از‌اين پس ارسال‌کنندگان ‌اين نوع مرسولات مي‌توانند بعد از ارسال مرسوله امضای شخص گیرنده مرسوله را مشاهده کنند. البته زمانی که توزیع‌کنندگان به دستگاه‌های PDA تجهیز شوند، امکان مشاهده آنلاین امضای گیرنده هم میسر خواهد شد.

افزایش درآمد از موبایل بانکینگ

یک کارشناس فناوری اطلاعات با بیان ‌اينکه در حال حاضر کمتر از 20 میلیون نفر در منطقه خاورمیانه از خدمات بانکی بر بستر موبایل استفاده مي‌کنند، پیش‌بینی کرد که ‌اين رقم تا چهار سال آینده 10 برابر شود.

محمد فرجو در گفت‌وگو با مهر با بیان ‌اينکه در برابر پنج میلیارد کاربر موبایل در دنیا تنها 7/1میلیارد حساب بانکی موجود است، افزود: با توجه به ظرفیت ارائه سرویس و خدمات بانک‌ها بر بستر تلفن همراه، انتظار مي‌رود با 10 برابر شدن میزان کاربران موبایل به همان نسبت نیز درآمد اپراتورها از ارائه سرویس‌های بانکداری روی موبایل افزایش یابد.

وی با بیان ‌اينکه در حال حاضر کمتر از 20 میلیون نفر در منطقه خاورمیانه از موبایل بانکینگ استفاده مي‌کنند، گفت:‌ اين رقم ظرف چهار سال آینده 10 برابر مي‌شود و میزان درآمد اپراتورهای تلفن همراه نیز به همین نسبت افزایش خواهد یافت.

این کارشناس فناوری اطلاعات با اشاره به وجود 1/7 میلیارد حساب بانکی در دنیا خاطرنشان کرد: ‌اين رقم نشان مي‌دهد فرصت خوبی برای استفاده از بستر موبایل در ارائه سرویس‌های بانکی وجود دارد. فرجو از رشد قابل توجه سرویس پرداخت از طریق موبایل – موبایل پیمنت – در دنیا خبر داد و گفت: در زمان حاضر در دنیا 90 سرویس بانکی از طریق تلفن‌های همراه ارائه مي‌شود که به زودی 97 سرویس دیگر نیز به ‌اين سرویس‌ها اضافه خواهد شد.

وی با تاکید بر‌ اينکه 80 درصد‌اين سرویس‌های بانکی در کشورهای در حال توسعه استفاده مي‌شود، خاطرنشان کرد: ‌اين آمار نشان مي‌دهد که ارائه سرویس‌های موبایل بانکینگ و موبایل پیمنت به زیرساخت‌های پیچیده‌اي نیاز ندارد، اما بهره و درآمد بالایی هم برای اپراتورهای موبایل و هم برای بانک‌ها به همراه خواهد داشت.

فرجو گفت: ضریب نفوذ موبایل و حساب‌های بانکی در کشور ما نشان مي‌دهد،‌ ايران نیز بازار خوبی برای ارائه سرویس‌های بانکی بر بستر موبایل دارد.

خرید شارژ ‌ايرانسل از طریق سایت بانک‌ملی

خرید شارژ سیم‌کارت‌های اعتباری ‌ايرانسل از طریق سایت‌اينترنتی بانک ملی‌ايران امکان‌پذیر شده است.

مشتریان بانک ملی‌ ايران که از سیم‌کارت‌های اعتباری ‌ايرانسل استفاده مي‌کنند، مي‌توانند کارت شارژ‌ اين خطوط را با مبالغ 100،50‌، 20‌، 10 و 200 هزار ریالی از طریق ورود به سایت بانک ملی و خدمات الکترونیکی و خدمات مبتنی بر کارت، خرید شارژ کارت‌ايرانسل خریداری کنند.

پیش از ‌اين امکان خرید کارت‌های اعتباری همراه اول،‌ ايرانسل و تالیا از طریق دستگاه‌های خودپرداز، همراه بانک و پایانه‌های فروش بانک ملی‌ايران برای دارندگان کارت‌های عضو شبکه شتاب فراهم شده بود.

1+

کاربرانی که این مطلب را پسندیده اند:

  • avatar

29 comments

نظر شما
  1. مبین

    خوب و كارساز بود ولي متاسفانه سازمان پست نه از طريق سايت و نه از طريق پيامك به پيگيري مرسوله پستيمان توجه مي كنند

    0
  2. اhayme9lipeslina

    به نظر من سیستم واقعا پاسوخگو بوده واگه کسی نمیتونه بسته شو پیگیری کنه واسه اینکه بسته توی پست محلی جا مونده و تی مناطق کوچیک این اتفاق گاهی می افته!!!!!!!!!!!!!!!

    0
  3. علیرضا

    من 50 بار وارد سایت شدم اما 1بار هم جواب نگرفتم چون همیشه قطعه وکار نمیکنه خواهشمندم رسیدگی کنید.

    0
  4. soheil

    صلا رسیدگی نمیشه من پنج شنه خرید اینترنی داشتم مثلا پیشتاز زدم امروز دوشنبس هنوز نیومده خواهشا برسی کنید

    1+
  5. آرتین

    5روزه خرید پیشتاز داشتم از یاسوج به قزوین و هنوز خبری نیست.سایت رهگیری در اکثر ایام هفته کار نمیکنه

    0
  6. رهگذر

    چرا وقتی یه کاری رو انجام نمی دن میگن این امکانات رو داریم؟ نه سایت جواب میده نه پیامک
    پست فقط پول میگیره هرچی بیشتر پول بدی بسته شما دیرتر به مقصد میرسه اونم اگر برسه

    0
    • vahid

      دقیقا همینطوره
      نمیدونم چرا
      من با پست پیشتاز فرستادم یه روز رسید مقصد
      با پست ویژه فرستادم الان یه هفته هست نرسیده معلوم هم نیست کجاست.
      اینترنت جواب نمیده
      تلفنی میگن رسیده
      مقصد میگه نرسیده
      پیامک هم جواب نیومده
      آخه واقعا چرا پول بیشتر میدیم زودتر برسه دیرتر میرسه

      0
  7. ا-ر

    متاسفانه جدول سایت که مرسوله درچه مرحله ایست واضح نیست .مثلا نشان میدهد نامه پیشتاز شده مدت 15 روز است دریک منطقه پستی متوقف است . لطفا رسیدگی شود

    0
  8. آریا دوستی

    با سلام خیلی خوب بود من چندوقت پیش متوجه رهگیری اینترنتی و پیامکی شدم چند مورد لازم بود پیگیری کنم عالی بود و جواب گرفتم خیلی از پست متشکریم که چنین امکاناتی در اختیار مردم قرار می دهند هرکس نمی تواند جواب بگیرد احتمالا سرعت اینترنت پایین دارد بعد سر اداره پست غر می زند. باز هم ممنون

    0
  9. جلال

    پست علاوه به رسيدگي نكردن يه پا دزد هستن … بسته ها رو به دلخواه مثلاً اگر ديسك يا دي وي دي باشن نگه ميدارن و هراست اجازه نميده پست بشه … داخل بسته ها رو ميگردن كه شايد بمب باشه … هر كاري كه نبايد بشه رو انجام ميدن و هيچ ارزشي براي حريم خصوصي ديگران قائل نيستن ! كسي هم جرات داره با اينا در بيافته

    0
  10. محسن

    سلام اگه با الاغ نامه ام را می فرستادم زودتر می رسید و این همه پول پست و تلفن زدن برای پیگیری نامه ام نمی شدم
    خدا رحمت کند پستچی های قدیم را

    0
  11. pari

    آخه خداییش درسته 20 روز شد تاییدیه تحصیلیم نرسیده دست دانشگاه همش تو یه نقطه پستیگیر کرده
    آقااااااااااااااااا رسیدگی کنید دیگه هیچکسی اعصاب نداره

    0
  12. مجید

    سلام به همه دوستان عزیز…من تا حالا خیلی خرید اینترنتی و بسته هاس پیشتاز پستی داشتم..خداییش همه انها سریع رسیدن بدون اینکه بخوام خودمو درگیر کنم..بنده شیراز هستم…و همیشه هم واسه استعلام از سایتشون استفاده کردم و سریع بهم جواب داده…پس مشکل شاید از بسته هاتون و شاید اینترنتتون باشه نمیدونم..فقط خواستم نظرمو بگم..پایدار باشید

    0
  13. هلیا

    سلام من یکشنبه خرید اینترنتی داشتم ولی امروز که جمعه است هنوز بدستم نرسبده با پیگیری از روی کد متوجه شدم که بسته پستی دوباره داره برمیگیرده به مبدا یعنی رسید به تهران ولی دوباره داره برمیگرده به جای اولش من نمیدونم اخه جرا مثلا با پست پیشتاز برام فرستاده بودن یعنی حالم بهم میخوره از این همه بی مسیولیتی. …

    0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *