چگونه مشاغل از راه دور را مدیریت کنیم؟

امروز بیشتر از هر وقت دیگری شغل ها درون کافی شاپ ها و از خانه ها دنبال می شود. مدیریت از راه دور به همین دلیل از مهم ترین موضوعات است.

طبق تحقیقاتی که موسسه Workfront در ماه جولای انجام داده است، ۵۲ درصد از کارمندان باور دارند که تا سال آینده درصد بالایی از کارها از راه دور انجام شود.

مدیریت از راه دور

اگرچه کارکردن از راه دور برای کسانی که کار می کنند به دلیل کاهش استرس های رفت و آمد گزینه ایده آلی به نظر می رسد، اما در آن طرف ماجرا برای مدیریت کسب و کار چالش های جدیدی را می تواند ایجاد کند. در مطالعه ای که در اکتبر ۲۰۱۶ در نشریه The Leadership Quarterly انجام شد، مشخص شد که کارکنانی که مدیرانشان را از نزدیک می بینند، برنامه هایشان به اهداف کسب و کار نزدیک تر است و راحت تر با مدیران ارتباط برقرار می کنند.

این به این معنی است کم کم این افراد کمتر مدیرانشان را به مثابه رهبران کسب و کار می بینند که احتمالا به چالش هایی در زمینه قدرت، مسائل ارتباطی و پریشانی در کسب و کار منجر خواهد شد. اما در هر حال کارکردن از راه دور هر روز بیشتر از قبل می شود و مدیران باید توجه بیشتری به این مسئله داشته باشند و سعی کنند تا خودشان را به این دیدگاه نزدیک تر کنند.

بر روی ارتباط تمرکز کنید!

هر چند این تصور رایج وجود دارد که با کار کردن از راه دور ارتباط بین افراد و مدیریت کسب و کار کمتر می شود اما برعکس این موضوع باید صحت داشته باشد. ارتباط از اساسی ترین مسائل در مدیریت از راه دور است. این مسئله برای جبران زمانی که مدیران کسب و کار از راه دور نمی توانند حضور داشته باشند بسیار مهم است. ایمیل از جمله راه های ارتباطی است که البته خیلی هم به درد مدیریت از راه دور نمی خورد. می توان از پیام، تماس های تلفنی و ویدئویی استفاده کرد تا ارتباط مدیریت با تیم کسب و کار از راه دور حفظ شود.

مشکلات مربوط به تقسیم قدرت را حل کنید!

اگر تیم کسب و کار و مدیریت هر کدامشان در جداگانه در دفتری خاص و یا از راه دور کار کنند، اینجا مدیران به مشکل قدرت برمی خورند. افرادی که با هم در یک دفتر مشغول به کار هستند احتمالا بیشتر به مسائل کسب و کار حساسند تا تیم مدیریتی از راه دور.

در این جا ممکن است اختلاف نظرها و چالش هایی به وجود بیاید. باید آورده هر فرد برای اهداف کسب و کار را ارزشمند بدانید. علاوه بر همه این ها تحقیقات نشان می دهد که آدم ها فکر می کنند که کند و کاو کردن، صحبت کردن و گاهی هم یکپارچه شدن با دیگران به حل تعارضات کمک می کند.

به طور کلی باید سعی کنید تا با تیمی که از راه دور کار انجام می دهد شفاف باشید. از این طریق کسانی که کار می کنند می توانند به شما اعتماد کنند و آن وقت است که نگرانی ها و مشکلات را منتقل می کنند.

با جزئیات شروع کنید!

وقتی که هر کسی در جایی کار کند، احتمال اینکه کارها با هم تداخل پیدا کنند و آشفتگی به وجود بیاید، زیاد است. اطلاعاتی مانند اینکه هر کسی مشغول انجام چه کاری است، وضعیت پروژه ها و اینکه چقدر کمتر یا بیشتر بهتر است، بسیار مهم است.

در تحقیقی که بر روی ۱۴۰۰ نفر از کسانی که در دفاتر مختلف مشغول به کار بودند، پاسخ دهندگان اعلام کردند که میان همکارانشان مسئولیت های مجزا چندان معلوم نیست. حالا فقط کافی است که مدیریت از راه دور را هم به این موارد اضافه کنید. وضعیت باز هم بدتر خواهد شد.

این بستگی به مدیریت دارد که آشفتگی ها و گیج شدن ها را بتواند حل کند و تیم اجرایی را همواره در یک سطح و مسیر معین نگه دارد. می توان از این نقطه شروع کرد که برای برای افراد بیانیه هایی مشخص و واضح تعیین کنید و این کار را برای همه با جزئیات فراوان انجام دهید. از تیمتان بخواهید قبل از اینکه کارها را انجام دهند از شما سوال بپرسند. رهبران و مدیران کسب و کار باید از این موضوع اطمینان حاصل کنند که همه افراد به راحتی می توانند با آن ها ارتباط داشته باشند. چه با تلفن و چه دیگر ابزارها.

تنها از این نکته که هم ابزارها و منابع برای همه در دسترس باشد هم اطمینان داشته باشید و برای جواب دادن به سوالاتشان همواره آماده باشید.

منبع: entrepreneur

بروز ترین اخبار دنیای تکنولوژی را در کانال رسمی برسام دنبال کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *