گزارشی از پرفروش ترین تلویزیون های LED در بازار تهران

بازار تلویزیون‌های ال سی دی راکد است و بسیاری از خریداران تلویزیون‌های LED را به LCD ‌های ارزان قیمت‌تر ترجیح می‌دهند

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از دنیای اقتصاد، بازار تلویزیون مملو از مدل و برندهای مختلفی است که هرکدام بسته به تکنولوژی به کار رفته در آن، قابلیت‌های فنی و مهم‌تر از همه قیمت کالا، مخاطبان خاص خود را دارند. مخاطبانی که سلیقه خرید آنها هر از چند گاهی تحت تاثیر ورود تکنولوژی‌های مدرن تر تغییر کرده و به این ترتیب بر پرفروش و کم فروش شدن کالاها در بازار تاثیر می‌گذارند.تا همین یکسال پیش، یعنی قبل از عرضه گسترده نمونه‌های سه بعدی تلویزیون به بازار، این LCDها بودند که به رغم عرضه نمونه‌های LED، بازار را در اختیار داشتند.

البته برخی از فعالان بازار معتقدند تلویزیون‌های LCD همچنان رکورددار فروش در بازار هستند، ولی نظر اکثر فعالان بازار، کارشناسان و واردکنندگان و تولیدکنندگان تلویزیون این است که در حال حاضر بازار در اختیار نمونه‌های LED است. یکی دیگر از تغییر و تحولاتی که در ذائقه و سلیقه خرید مصرف‌کنندگان ایجاد شده است، تغییر گرایش آنها از تلویزیون‌هایی با سایز ۳۷ اینچ به نمونه‌هایی با سایزهای ۴۲ تا ۴۷ اینچ است.به گفته فعالان بازار، در حال حاضر LED‌های ۴۲ تا ۴۷ اینچ از پرفروش‌ترین‌های بازار هستند و اکثر خریداران دست روی این نمونه از تلویزیون‌ها می‌گذارند.در این گزارش ما برخی از تلویزیون‌های پرفروش LED را در بازار معرفی می‌کنیم.

LG:

اگرچه این برند در رقابت با سایر عرضه‌کنندگان تلویزیون، سعی در ارائه سریع‌تر تکنولوژی‌های جدید و مدرن‌تر دارد، ولی برای پاسخگویی به نیاز مصرف‌کنندگان، بخش بزرگی از توان خود را در عرضه و خدمات‌دهی به محصولات پرفروش بازار یعنی LEDها گذاشته است.براساس اعلام بنیامین دارمی، مدیر بازاریابی صوتی و تصویری شرکت گلدیران، اگر چه تکنولوژی‌های جدیدتر به سرعت وارد بازار می‌شوند ولی این یک حقیقت است که در حال حاضر نمونه‌های LED،با سایزهای ۴۲ اینچ در بازار فروش بیشتری نسبت به سایر نمونه‌ها و همچنین سایزها دارند.

وی از این خانواده مدل‌های ۴۲LED4600،۴۲LED 5400 و ۴۲LED5600 را از تلویزیون‌های LED پرفروش این برند در بازار معرفی کرد که به ترتیب با قیمت یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، یک میلیون و ۱۹۰ هزار تومان و یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان به بازار عرضه شده‌اند.این تلویزیون‌ها کیفیت تصویر FULL HD با وضوح تصویر ۱۹۲۰×۱۰۸۰ نقطه در اینچ داشته و قابلیت پخش صدای دالبی دیجیتال، قابلیت پخش فرمت HD DIVX و… را داشته و به ورودی‌های HDMI،USB و… مجهزند.

SONY

اگرچه این برند به عرضه‌کننده تلویزیون‌های گران قیمت معروف است، ولی طی مدت اخیر با تغییراتی که در روند قیمت‌های خود اعمال کرده رقابت شدیدتری را با سایر رقبا آغاز کرده است.به گفته خان محمدی، مسوول فروش فروشگاه سونی مرکزی در خیابان جمهوری، طی مدت اخیر تقاضا برای تلویزیون‌های LCD کاهش یافته است و در مقابل این نمونه‌های LED هستند که در بازار پرفروش شده‌اند.به گفته وی میزان تقاضا برای نمونه‌های LED در حدی بوده است که در حال حاضر با کاهش موجودی در این زمینه مواجه شده‌اند و مدل‌های جدید از تلویزیون‌های LED این برند در راه بازار است.وی ضمن معرفی مدل جدید تلویزیون LED سونی که با سایز ۴۰ اینچ وارد بازار می‌شود، گفت: این مدل ۴۰ EX520 است که طی روزهای آینده میهمان بازار داخلی می‌شود.

وی همچنین مدل KDL-46EX700 را از تلویزیون‌های پرفروش این برند در بازار داخلی معرفی کرد که دارای ویژگی‌هایی چون، تجهیز به حسگر تشخیص حضور بیننده، سازگاری با WIFI، فناوری صرفه‌جویی در مصرف برق و… است. این تلویزیون LED با سایز ۴۶ اینچ با قیمت دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به بازار عرضه شده است.

همچنین مدل KDL-46EX520 از تلویزیون‌های LED سونی با سایز ۴۶ اینچ است که در بازار فروش بالایی دارد.

کیفیت پخش تصاویر وسط این تلویزیون FULL HD است و با قیمت دو میلیون و ۲۸۰ هزار تومان به بازار عرضه شده است.

PANASONIC

از خانواده پاناسونیک هم مدل ۳۷D25 که با قیمت یک میلیون و ۴۷۷ هزار تومان و مدل ۴۲D25 که با قیمت یک میلیون و ۷۹۷ هزار تومان به فروش می‌رسند، جزو پرفروش این برند
هستند.

از خانواده پلاسما نیز مدل‌ ۴۲V20 جزو پرفروش‌های بازار است. این تلویزیون با قیمت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به بازار داخلی عرضه شده است.

به گفته پاشا، مسوول فروش نمایندگی مرکزی شریعتی، اگر چه در مور برندهایی نظیر ال جی و سامسونگ تقاضا برای نمونه‌های LED زیاد است. ولی برای برند پاناسونیک، نمونه‌های پلاسما مخاطبان زیادی دارند. ولی این موضوع باعث نمی‌شود که این شرکت روی تکنولوژی‌های LED و سه بعدی سرمایه‌گذاری نکند.

JVC

اگرچه بسیاری از فعالان بازار و کارشناسان از محبوبیت نمونه‌های LED طی ماه‌های اخیر خبر می‌دهند، ولی برخی از برندها همچنان بر ارجحیت LCD بر LED اصرار دارند.
جی وی سی یکی از برندهایی است که همچنان روی نمونه‌های LCD تمرکز دارد و خالق نخستین نمونه‌های فوق باریک در بازار است.

به گفته محبتی، مسوول فروش یکی از نمایندگی‌های شرکت مهوار الکترونیک، اگر چه نظر بسیاری بر این است که نمونه‌های LED از لحاظ کیفی مطلوب تر هستند تا نمونه‌های LCD. ولی طبق بررسی‌های انجام شده مشخص شده است که نمونه‌های LED تنها در میزان انرژی مصرفی بر LCD‌ها ارجحیت دارند .وی در مورد سایزهای پرفروش تلویزیون نیز گفت، در حال حاضر سایزهای ۳۷ که تا پیش از این در بازار بسیار پرفروش بودند کم فروش شده‌اند و در مقابل نمونه‌های ۴۲ تا ۴۷ اینچ فروش بالایی دارند.

وی مدل‌های LT 42 E10،LT 42Z10، ۴۲ WX70 و ۴۷DV1 را از نمونه‌های پرفروش LCD این برند در بازار معرفی کرد که به ترتیب با قیمت یک میلیون و ۲۷۰ هزار تومان، دو میلیون و ۴۲۰ هزار تومان، یک میلیون و ۴۱۰ هزار تومان و سه میلیون و ۲۷۰ هزار تومان به فروش می‌رسند.

SAMSUNG

اخوان، مسوول فروش شرکت حافظ پخش هم با تایید این مورد که امسال سال فروش خوب برای نمونه‌های LED است، گفت: برخلاف سال گذشته که سایزهای ۳۷ پرفروش بودند امسال سایزهای ۴۰ و ۴۶ اینچ فروش خوبی دارند.

وی همچنین مدل‌های ۴۰۶۹۶۰، ۴۰۶۲۶۰ را از نمونه‌های LED پرفروش با سایز ۴۰ اینچ در بازار معرفی کرد که به ترتیب با قیمت یک میلیون و ۷۱۹ هزار تومان و یک میلیون و ۶۱۹ هزار تومان به بازار عرضه شده‌اند. مدل‌های ۴۶-۶۹۶۰ و ۴۶-۶۲۶۰ نیز از تلویزیون‌های ۴۶ اینچ LED در بازار هستند که فروش بالایی دارند. این تلویزیون‌ها نیز به ترتیب با قیمت دو میلیون و ۴۳۹ هزار تومان و دو میلیون و ۲۳۹ هزار تومان به بازار عرضه شده‌اند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>