۵ ترفند بازاریابی برای سال ۲۰۱۷

کمپانی های بزرگ در اوایل هر سال برای سال آینده بودجه تعیین می کنند و برای استراتژی های بازار برنامه ریزی می کنند. ترفندهای بازاریابی بهتر در سال ۲۰۱۷ را با هم می خوانیم.

ترفندهای بازاریابی

اگرچه همه دوست دارند بدانند که بهترین چیز برای آن ها در سال آینده چه خواهد بود، اما تشخیص اینکه چه ترفندهایی را به کار ببریم تا در رقابت بازار موفق شویم، بسیار دشوار است. اما با این حال توصیه هایی وجود دارد که می تواند در مسیر بازار راهگشا باشد. تعدادی از این نکات را در پایین می توانید ببینید:

۱- محتوای جزئی

بازاریابی محتوا هم از جمله ترفندهای بازاریابی است که در ده سال گذشته طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده. در سال گذشته جهشی بسیار بزرگ در محتوای جزئی اتفاق افتاده است. دیگر داشتن کلمه های کلیدی مناسب، لینک ها و تگ های خوب خیلی در بازاریابی محتوا موثر به نظر نمی رسد. محتوای شما باید به اندازه کافی مرتبط با موضوع و آنقدر جذاب باشد که آدم ها را ترغیب کند تا کل آن را بخوانند و به پاراگراف اول بسنده نکنند. بین همه محتواهای موجود در بازار محتوای شما باید بتواند سریع تر مخاطب خود را پیدا کند، چرا که در غیر این صورت در بین تمام این محتواها گم خواهد شد.

۲- کمپین های خلاقانه شبکه های اجتماعی

سال گذشته اتفاق دیگری هم رخ داد و آن مشخص شدن اهمیت بیش از پیش شبکه های اجتماعی بود. این روزها شبکه های اجتماعی منبع مهمی برای اخبار، تبلیغات و دیگر اطلاعات به حساب می آیند و این مهم است که کمپین های تبلیغاتی به اندازه کافی خلاقانه باشند. از فیلترهای Snapchat تا رویدادهای زنده فیس بوک، کمپانی هایی که بتوانند با تغییرات این شبکه ها خودشان را زودتر به روز کنند و در خط مقدم بایستند احتمال سرمایه گذاری های بیشتری برای آن ها وجود خواهد داشت.

۳- محتوای تعاملی

یکی دیگر از ترفندهای بازاریابی در این روزها پیش رفتن با استراتژی هایی است که می توانند با مخاطبان تعامل بیشتری داشته باشند. شرکت های غیردولتی و موسسات خصوصی می توانند بهتر از این فرصت استفاده کنند و به دنبال روش هایی باشند که توجه مشتریان را بیشتر از رقبایشان جلب کنند. چالش آب یخ و اخیرا چالش مانکن هر کدام به دلایلی به شهرت جهانی رسیدند. آدم ها دوست دارند که در این جریان درگیر شوند. اگر بتوانید که توجه مخاطبانتان را به سمت خود بکشانید و طوری آن ها را درگیر کنید که آن ها هم حس کنند جزئی از فرایند و داستان کلی شما هستند، هم هیجان را در آن ها تقویت می کنید و هم کاری می کنید تا آن ها محصولات شما را دنبال کنند و وفادار بمانند.

۴- داستان های شخصی

اگر چه این ترفند از ترفندهای بازاریابی جدید نیست، اما اهمیت آن روز به روز بیشتر می شود. همچنانکه تبلیغات روندی همه گیر را طی می کند، آدم ها بیشتر از قبل به دنبال محصولاتی می گردند که ارزش خرید داشته باشند. گذاشتن یک نام و چهره در پشت محصولات کمک زیادی به این موضوع می کند. وقتی پای یک فرد در میان باشد، اعتماد مشتریان سریعتر به آن برند خاص جلب خواهد شد. اگرچه روی دیگری هم این قضیه دارد و آن هم این است که اگر این کار ساختگی باشد و فقط در جهت جذب کردن مشتری ها باشد، به ضررتان خواهد بود. آدم ها زود متوجه می شوند و آن وقت واکنش های منفی به مراتب بیشتر و سریعتر از واکنش های مثبت در همه جا پخش خواهد شد.

۵- مشتریان خاص

پیدا کردن آدم ها به راحتی امروز ممکن است و فهرست مشتری ها می تواند هر روز افزایش پیدا کند. اما این نکته هم بسیار مهم است که دامنه مشتریان هدف باید کمی خاص تر باشد. راه انداختن یک کمپین بی هدف در بین همه بازاریابی های محتوایی که الان وجود دارد، به سرعت محو خواهد شد. جزئیات خاص مشتریانتان را بدانید. از سطح آموزشی تا سطح مثال های مرتبط با موضوع و داستان های مربوط به ماجرای خودتان را برای هر گروه از مشتریان مشخص کنید. مسلما فرایندی سخت و زمان بر است اما به سود و نتیجه آن قطعا می ارزد.

اما مهم تر از تمام این حرف ها، سال آینده سالی است که نقش تعامل و ارتباط با مشتریان پررنگ تر و تعیین کننده تر از قبل خواهد بود. ترفندهای بازاریابی بعدی، چه هوش مصنوعی باشند و چه واقعیت مجازی، با جریان حرکت کردن و استفاده از راه های تعاملی جدید برای کمپانی ها بسیار حیاتی است.

منبع: entrepreneur

بروز ترین اخبار دنیای تکنولوژی را در کانال رسمی برسام دنبال کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *