تبلیغات

شرکت «اپل ایران» ارایه‌كننده محصولات اپل مکينتاش در ایران، سه هفته دیگر محصول انقلابی اپل یعنی آی‌پد را روانه بازار کشور می‌کند.

به گزارش آی تی ایران این شرکت به تازگی در سایت خود تبلیغ محصول جدید اپل را با عنوان «آی‌پد فراترین فناوری… جادوی جدید و انقلابی اپل به زودی در ایران» آغاز کرده و نوید عرضه این محصول را به دوستداران ایرانی اپل داده است.

مهدی بکایی، مدیر فروش شرکت اپل ایران با اعلام این خبر گفت: آی‌پد در دو مدل Wi-Fi و Wi-Fi+3G عرضه شده و شرکت اپل ایران تا سه هفته دیگر مدل Wi-Fi آی‌پد را به بازار ایران عرضه می‌کند.

وی با بیان اینکه از هم اکنون که هنوز این محصول به ایران نیامده، درخواست‌های زیادی از مشتریان داشته‌ایم، افزود: پیش‌بینی می‌کنیم این محصول مانند دیگر محصولات اپل در ایران هم مورد استقبال قرار گیرد.

به گفته مدیر فروش شرکت اپل ایران، قیمت آی‌پد برای فروش در بازار داخل هنوز تعیین نشده است.

مشخصات فنی و کاربرد

آی‌پد یک لوح الکترونیک است که به گفته استیو جابز، مدیرعامل اپل ابزاری بین تلفن همراه و لپ‌تاپ است. رايانه‌هاي لوحي امکان تماشاي ويدیو، گردش در وب، بازي‌هاي ويدیويي، مطالعه کتب، مجلات و روزنامه‌ها و غیره را به کاربر مي‌دهد. در کل می‌توان گفت iPad يک خواسته است و نه يک نياز. این محصول با صفحه نمایش LED-backlit چندلمسی 7/9 اینچی، 680 گرم وزن دارد. البته مدل Wi-Fi+3G آن 50 گرم سنگین‌تر از مدل Wi-Fi است. به جز فناوری Wi-Fi این محصول مجهز به بلوتوث نیز است. هر دو مدل آی‌پد با پردازنده یک گیگاهرتزی A4 اپل و در سه ظرفیت 16، 32، 64 گیگابایت عرضه می‌شوند. از دیگر ویژگی‌های بارز آی‌پد می‌توان به طول عمر بالای نگهداری باتری آن اشاره کرد که طبق اعلام سایت اپل، این دستگاه هنگام استفاده از وایرلس، موسیقی و فیلم بالای 10 ساعت شارژ نگه می‌دارد.

اما آی‌پد معایبی هم دارد. این محصول نرم‌افزار Flash شرکت آدوبی را پشتيباني نمي‌کند و مجهز به وب‌کم نيز نيست. اين دستگاه همچنين قادر به انجام پردازش موازي چند برنامه به طور همزمان نیست.

مخاطبان آي‌پد چه كساني هستند؟

شايد براي نتيجه‌گيري حس کاربران در مورد iPad قدري زود باشد، اما افرادي که iPad را سفارش داده‌اند قاعدتا از «پيشروان تکنولوژي» محسوب مي‌شوند که به گفته اتيان مولر، استاد بازاريابي مدرسه بازرگاني اشترن با شنيدن عبارت «فناوري روز» مدهوش مي‌شوند. اما اين افراد 16 درصد کل بازار را تشکيل مي‌دهند و مابقي بازار متشکل از افراد «عمل گرا»ست که ممکن است همين عبارت لرزه به اندام‌شان بيندازد.

فروش 300 هزار آي‌پد در نخستين روز اپل سه روز پس از آغاز فروش آي‌پد اعلام كرد كه بيش از 300 هزار دستگاه از این تبلت رایانه‌ای در روز نخست آغاز عرضه آن به فروش رفته است.

اين آمار تا اندازه‌اي مطابق پيش‌بيني‌هاي تحليلگران است اما چالش‌هايي را برجسته مي‌كند كه اين شركت براي بازاريابي اين دستگاه همچنان با آنها روبه‌روست.

با توجه به هفته‌ها تبليغات درمورد ماهيت انقلابي دستگاه صفحه لمسي آي‌پد، اين فروش معمولي به نظر مي‌رسد. به‌علاوه آمار مذكور شامل پيش‌سفارش‌هايي است كه در روز آغاز فروش آي‌پد تحويل داده شدند.

بر اساس اين گزارش، اگر فرض شود تمامي 300 هزار آي‌پد به فروش رفته، به دست مصرف‌كنندگان رسيده، اين آمار برابر با آمار فروش آيفون در روز نخست عرضه آن در ماه ژوييه 2007 خواهد بود.

اپل در آن زمان فروش روز اول را تبليغ نكرد، اما بعدها گزارش داد حدود 270 هزار دستگاه از اين تلفن هوشمند را در دو روز اول فروخته است. گفتنی است قیمت هر دستگاه آی‌پد در آمریکا بین ۴۹۹ تا ۸۲۹ دلار متغیر است.

پيش‌بيني فروش آی‌پد درسال 2010

پيش‌بيني مي‌شود طي سال جاري ميلادي شرکت اپل 1/7 ميليون دستگاه iPad را به فروش برساند. اين تخمين توسط شرکت تحقيقاتي iSuppli ارايه شده است.

قيمت پايه اين دستگاه 499 دلار تعيين شده است.

همچنين پيش‌بيني مي‌شود فروش iPad طي سال آينده به 4/14 ميليون دستگاه برسد و تا سال 2012 اين رقم به 1/20 ميليون دستگاه افزايش پيدا خواهد کرد.

1 دیدگاه

نظر خود را بنویسید

لطفا نظر خود را بنویسید
لطفا نام خود را وارد کنید